Ana Sayfa > Satranç Eğitmen Eğitimi

Satranç Eğitmen Eğitimi

Son Başvuru Tarihi: 15.12.2017

EĞİTİMİN AMACI

Satranç Eğitmen Eğitimi Sertifika Programı, MEB' de egzersiz açabileceğiniz bir programdır. Satranç Eğitmenliğini aldığınız bu kurs ile birlikte MEB' de görev yapan öğretmenlerimiz egzersiz açabilir, seçmeli derse eğitici olarak katılabilir. MEB' de görev almayan eğiticilerimiz de özel kurum ve kuruluşlarda Satranç Eğitmeni olarak çalışabilirler. Sertifikalar Üniversite onaylı olup uluslar arası geçerlidir.


KİMLER KATILMALI?
·Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi veya özel okullarda görevli öğretmenler, 
·Eğitim Fakültesi/Fen-Edebiyat Fakültesinde öğrenim gören öğrenciler,
·Çocuk Gelişimi ve Sosyal Hizmet Ön lisans programından Mezun/öğrenim gören öğrenciler,
·Akıl,Zeka ve Satranç oyunlarına ilgi duyan herkes katılabilir.

EĞİTİM İÇERİĞİ
· Genel antrenmanın ne olduğu anlatılır.
· Satrançta fiziksel gücün neden önemli olduğu anlatır.
· Dayanıklılığın ne olduğundan bahsedilir.
· Satrançta neden önemli olduğu ortaya konulur.
· Satrançta dayanıklı olmak için nasıl bir antrenman yapılması anlatılır.
· Genel antrenmanın ne olduğu anlatılır.
· Satrançta fiziksel gücün neden önemli olduğu anlatır.
· Dayanıklılığın ne olduğundan bahsedilir.
· Satrançta neden önemli olduğu ortaya konulur.
· Satrançta dayanıklı olmak için nasıl bir antrenman yapılması anlatılır.
· Sporcu sağlığının başarıdaki önemi anlatılır.
· Düzenli yaşamın öneminden bahsedilir.
· Satranç oyuncuları için uykunun öneminden bahsedilir.
· Satrançta beslenme anlatılır.
· Satranç oyuncularının yarışma sürecinde nasıl beslenmesi gerektiği anlatılır.
· Satranç oyuncularının maç esnasında ne yiyip, ne içmesi gerektiğinden bahsedilir. Örnek menü verilir.
· Sporda yönetim ve organizasyonun önemi anlatılır.
· Satrançta oyuncuların yönetimi, bunun önemi anlatılır.
· Takım maçlarında sporcuların yönetiminin nasıl olması gerektiği açıklanır.
· Sporda psikolojinin yeri anlatılır
· Satrançta psikolojinin başarıdaki öneminden bahsedilir.
· Satranç oyununun psiko-dinamiği açıklanır. Satranç oyuncularının kişilik yapılarından bahsedilir.
· Yarışma öncesi ve yarışma sırasında yapılabilen gevşeme tekniklerinden bahsedilir.
· Ritmik nefes alma yöntemi açıklanır.
· Sporda psikolojinin yeri anlatılır
· Satrançta psikolojinin başarıdaki öneminden bahsedilir.
· Satranç oyununun psiko-dinamiği açıklanır. Satranç oyuncularının kişilik yapılarından bahsedilir.
· Yarışma öncesi ve yarışma sırasında yapılabilen gevşeme tekniklerinden bahsedilir.
· Ritmik nefes alma yöntemi açıklanır.
· Kursun ilk dersinden satrancın kısa bir tanımı yapılmalı. Kursiyerlerin seviyesi anlaşılmaya çalışılmalıdır.
· Seviyeye göre bu ders süresi belirlenmelidir. Şahların değiş- tokuş edilemeyeceğinden bahsedilmeli.
· Dokunulan taş kuralından bahsedilmeli. Tahtanın geometrik yapısı ayrıntılı anlatılmalı. Satrançta kazanç ve beraberlik durumları açıklanmalıdır.
· Şah çekme ve şahın korunmasından bahsedilmeli.
· Mat ve pat kavramları açıklanmalı. Arasındaki fark vurgulanmalı.
· Kursun ilk dersinden satrancın kısa bir tanımı yapılmalı. Kursiyerlerin seviyesi anlaşılmaya çalışılmalıdır.
· Seviyeye göre bu ders süresi belirlenmelidir. Şahların değiş- tokuş edilemeyeceğinden bahsedilmeli.
· Dokunulan taş kuralından bahsedilmeli. Tahtanın geometrik yapısı ayrıntılı anlatılmalı. Satrançta kazanç ve beraberlik durumları açıklanmalıdır.
· Şah çekme ve şahın korunmasından bahsedilmeli.
· Mat ve pat kavramları açıklanmalı. Arasındaki fark vurgulanmalı.
· İki kale merdiven matı ile uyumlu olarak alan daraltma yöntemi kullanılır.
· Benzerlikler açıklanır.
· Karşılama yöntemi ile mata sürükleme açıklanır.
· İki kale merdiven matı ile uyumlu olarak alan daraltma yöntemi kullanılır.
· Benzerlikler açıklanır.
· Karşılama yöntemi ile mata sürükleme açıklanır.
Vezir matı : Vezir ile şahın alan daraltılacak şekilde at yaklaşması metodu açıklanır.
İki fil matı : İki fil ile yol keserek şahın sürüklenmesi anlatılır.
At fil matı: At fil matında sıkıştırma açıklanır.
· Satrançta eğitiminde kazanımlar üzerinde durulmalı.
· Satranç derslerinde kullanabileceğimiz öğretme yöntemlerinden bahsedilmeli. Örneklerle açıklanmalıdır.
· Açılış bilgisi anlatılır. Açılış çeşitlerinden örnekler verilir.
· Açılış, savunma ve gambit terimleri açıklanır.
· Önemli açılış ilkelerinden bahsedilir.
· İspanyol ve İtalyan açılışının başlangıç hamlelerinin öğrenilmesi sağlanmalı. Arasındaki fark ortaya konulmalı.
· Açılış bilgisi anlatılır. Açılış çeşitlerinden örnekler verilir.
· Açılış, savunma ve gambit terimleri açıklanır. Önemli açılış ilkelerinden bahsedilir.
· Vezir Gambiti açılışı gösterilmeli, kabul ve red edilen vezir gambiti arasındaki fark ortaya konulmalı.
· Şah ve vezir gambitinin farkı açıklanmalı.
· Fransız savunması ve Sicilya savunmasının başlangıç hamleleri gösterilmeli.
· Varyant kavramı izah edilmeli, İspanyol Değişim Varyantı ve Fransız savunması ilerleme devam yolu örnek olarak verilmeli.
· Satrançtaki stratejik unsurların her biri tanımlanmalı, bunların önemi açıklanmalıdır.
· Not: Stratejik unsurların nasıl değerlendirileceği 2. Kademede verilecektir.
· Örnek: açık hattın ne olduğu tahta üzerinde gösterilmeli. Bunun önemi açıklanmalı.
· Açık hatta bulunan bir taşın hareket yeteneğinin artığı vurgulanmalıdır.
· Zayıf kare tanımlanmalı. Tahtadaki zayıf kareler gösterilmeli. Zayıf karelerin önemi belirtilmelidir.
· Piyon yapıları açıklanır.
· Değişik örnekler ile piyon yapıları gösterilir.
· Piyon Yapılarının üstün ve zayıf yönlerinden bahsedilir.
· Piyon yapıları açıklanır.
· Değişik örnekler ile piyon yapıları gösterilir.
· Piyon Yapılarının üstün ve zayıf yönlerinden bahsedilir.
· Satrançta başarısında önemli olan unsurlar açıklanır.
· Satrançta yeteneğin ne olduğu, satrançta yeteneğin önemi ve satranca yetenekli çocukların özellikleri vurgulanır.
· Açarak taş isteme,
· Bu hamleler ile başlayan basit kombinezonlar verilmelidir.
· Açmaz ve örtü konumu değişik örneklerle açıklanmalı arasındaki farklar ortaya konulmalıdır.
· Bir taşı açmaza alınması ile örnekler verilmeli.
· Açarak şah çekme, Çifte tehdit Çifte şah hamleleri örneklerle açıklanmalı.
· Bu hamleler ile başlayan basit kombinezonlar verilmelidir.
· Taktik Hamle • Çatal Her bir taşın çatal hamleleri ile ilgili örnekler verilmeli. Vezir kale ve filin şiş hamlelerine ait örnekler verilmeli. Çatal Hamlesi ile şiş hamlesinin farkı açıklanmalı.
· Çatal Hamlesi ile şiş hamlesinin farkı açıklanmalı. Feda hamlesi değişik örnekler ile açıklanmalı.
· Feda ile başlayan basit kombinezon örnekleri verilmelidir.
· Örnek: feda ardından çatal veya şiş hamlesi gibi.
· Geçer piyon tanımlanmalı avantajları açıklanmalı.
· Uzak geçer piyon tanımlanıp açıklanmalıdır.
· Satranç geometrisi içinde kare kuralı açıklanmalı ve önemi üzerinde durulmalıdır.
· Oyun sonu ne olduğu açıklanmalı.
· Oyun sonu sınıflandırılması yapılmalı.
· Bu konumların her biri ile ilgili örnekler verilmeli.
· Bu tür oyun sonlarında doğru devam yollarını bilinmesi sağlanmalıdır.
· Piyon terfisi ile ilgili değişik terfi örnekleri verilmelidir.
· Vezire ve karşı piyon sonlarında kazanç yolları açıklanmalı.
· Vezirin basamak hamleleri gösterilmeli. Hangi konumlarda berabere biteceğinden bahsedilmeli.
· Kaleye karşı piyon sonlarında kazanç yolları açıklanmalı. Değişik sonuçlanabilen örnekler verilmeli.
· Özel antrenmanın ne olduğu ve önemi açıklanır. Performansa etkileri anlatılır.
· Yarışma öncesi ve yarışma esnasında yapılması gerekenler açıklanır.
· Hedef belirlemenin ne olduğu ve nasıl yapılacağı anlatılır.
· Özel antrenmanın ne olduğu ve önemi açıklanır. Performansa etkileri anlatılır.
· Yarışma öncesi ve yarışma esnasında yapılması gerekenler açıklanır.
· Hedef belirlemenin ne olduğu ve nasıl yapılacağı anlatılır.

SON BAŞVURU TARİHİ: 15.12.2017
Eğitiminize Eğitim Portalına Giriş butonuna basarak katılabilirsiniz.
Kullanıcı Adınız: TC Kimlik Numaranız.
Şifreniz               : TC Kimlik Numaranızın İlk Beş Hanesi.

EĞİTİM SÜRESİ VE ŞEKLİ: 

(Devam eden) Eğitimi için;

Eğitim Tarihi        : 15 Kasım 2017- 15 Aralık 2017


(Devam eden) Eğitimi için;

Eğitim Tarihi        : 01 Aralık 2017- 31 Aralık 2017


  

(Bir sonraki) Eğitim için;
Başvuru Tarihleri : 
 01 Aralık 
 2017 - 15 Aralık 2017 
Eğitim Tarihi         : 15 Aralık 2017 -  15 Ocak 2018

Uzaktan eğitim yöntemi ile Türkiye'nin her yerinden katılım sağlayabilirsiniz. Eğitimimiz 1 ayda tamamlanmaktadır.  

EĞİTİM ÜCRETİ: 200 TL  (Kesinlikle ÜCRET İADESİ Yapılamamaktadır ! )


BANKA HESAP BİLGİLERİ

Ziraat Bankası
Hesap Sahibi : Sakarya Üniversitesi Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğü
Şube Kodu : 1946
Hesap No : 1946-29516353-5027
IBAN :  TR28 0001 0019 4629 5163 5350 27

Ödemesi Yapılmayan Başvuru Kabul Edilmeyecektir.



Önemli Eğitimler
DİĞER EĞİTİMLER