EĞİTİM SÜRESİ VE ŞEKLİ
Uzaktan eğitim yöntemi ile Türkiye'nin her yerinden katılım sağlayabilirsiniz.
EĞİTİM İÇERİĞİ
Zekâ Oyunlarının Tarihçesi
Zekâ Oyunlarının Eğitimdeki Önemi
Zekâ Oyunları Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler
• Anlatım Yöntemi
• Problem Çözme Yöntemi
• Gösterip Yaptırma Yöntemi
• Bireysel Çalışma Yöntemi
• Örnek Olay Yöntemi
• Gösteri (Demonstrasyon) Yöntemi
Zekâ Oyunları Eğitimde Temel Kavramlar
• Zekâ
o Tanımı
o Çeşitleri ve Geliştirme Yolları
- Sözel – Dilsel Zekâ
- Mantıksal – Matematiksel Zekâ
- Görsel – Mekânsal Zekâ
- Bedensel – Kinestetik Zekâ
- Müziksel – Ritmik Zekâ
- Sosyal Zekâ
- Kişisel – İçsel Zekâ
- Doğa – Varoluşçu Zekâ
o Zekâ Becerileri
- Zekâ Becerilerini Güçlendirme Teknikleri
• Düşünme
o Tanımı
o Çeşitleri
- Eleştirel
- Yaratıcı
- Yansıtıcı
- Analitik
- Tümevarım
- Tümdengelim
- Diğerleri
o Süreçleri
- İmgeleme (Tahayyül)
- Kavram Oluşturma
- Karşılaştırma Yapma
- Sonuç Çıkarma
- Soyutlama
- Yargılama
o Düşünme Becerileri ve Geliştirme Yolları
• Yaratıcılık
o Tanımı
o Yaratıcı Düşünme Teknikleri
- Beyin Fırtınası
- Nitelik Sıralaması
- Rol Yapma
o Yaratıcılık ve Zekâ İlişkisi
o Yaratıcılık ve Eğitim
• Oyun
o Tanımı
o Çocuk ve Oyun
o Oyun ve Zekâ Gelişimi
• Hafıza
o Hafıza Gelişimi
o Konsantrasyon
o Dikkat
Zekâ Oyunları Türleri
• Akıl Yürütme Oyunları
o Sudoku
o Sihirli Piramit
o Bölgesel Sudoku
o Patika
o ABC Bağlamaca
o Apartmanlar
o Çit
• İşlem Oyunları
o Kendoku
o İşlem Karalama
o İşlem Karesi
o Çarpmaca
o Kapsül
o Kakuro
o Sütun İşlem
• Sözcük-Mantık Oyunları
o Anagramlar
o Üç-Dört Değişkenli Mantık Oyunları
o Sözcük Merdiveni
o Şifreler
o Mantık Karesi
o Kare Bulmaca
o Yalancı-Doğrucu Mantık Oyunları
• Geometrik-Mekanik Oyunlar
o Tangram
o T Puzzle
o Tetromino
o Pentomino
o Üç Boyutlu Küp Sayma ve Şekil Oluşturma Oyunları
• Strateji Oyunları
o Nim
o Tactix
o 4*4 Dama
o Tic Tac Toe
o Üçtaş
o Dokuztaş
o Sayı Bulmaca
o Hex
o Tavşan ve Tazılar
o Mankala Türleri
o Türk Daması
o Amerikan Daması
o Çin Daması
• Hafıza Oyunları
o Eş Bulma Oyunları
o Resim Hatırlatma
• Karma Zekâ Oyunları
o Kap Aktarma Oyunları
o Satranç
o Go
• Zekâ Soruları
Zekâ Oyunları Eğitimi ile Kazanılan Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İletişim
• Eleştirel Düşünme
• Yaratıcı Düşünme
• Araştırma
• Karar Verme
• Bilgi ve Teknolojilerini Kullanma
• Türkçeyi Doğru, Etkili ve Güzel Kullanma
• Girişimcilik
Zekâ Oyunları Dersi Öğretim Programı
• Zekâ Oyunları Eğitiminin Genel Amacı
• Programın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar
• Programın Temel Öğeleri
o Problem Çözme
o İletişim
o Akıl Yürütme
• Ölçme ve Değerlendirme
• Kazanımlar ve Ünitelerin Ele Alınışı
Zekâ Oyunları Ders Plan Hazırlama
• Örnek Ünite Planı Hazırlama
• Örnek Yıllık Planı Hazırlama
Dünya Zekâ Oyunları Federasyonu
Türk Beyin Takımı
Ölçme ve Değerlendirme
EĞİTİMİN TANIMI
Bu eğitimle zeka oyunlarının tarihçesi, eğitimdeki önemi ve zeka oyunlarındaki temel kavramlar hakkında bilgi sağlamak, zeka oyunları eğitiminde kullanılan yöntemler, zeka oyunu türlerine göre kazanılan beceriler, ders planı hazırlama ve zeka oyunlarının öğretimi ile ilgili farkındalık oluşturmak ve deneyim kazandırmak amaçlanmaktadır.
Bu eğitimle kazandırılması planlanan beceriye uygun zeka oyunu seçme, seçilen oyunun öğretimine yönelik plan yapıp plana uygun beceri kazandırma amacıyla 18 saatlik bir eğitim sunulmaktadır. Bu eğitim kişilere çalıştıkları kurumda zeka oyunları kursunda öğreticilik yapabilecek bilgi, beceri donanım kazandırması konusunda katkı sağlayabilecektir.
SERTİFİKA PROGRAMIN AMACI
Sertifika programı zeka oyunları öğreticiliği konusunda teorik ve pratik boyutlarıyla bilgi, beceri ve yetkinlik kazandırmak amaçlanmaktadır.
ETKİNLİĞİN AMAÇLARI
Bu etkinlik; zekâ oyunları kurslarını illerde verebilecek eğiticileri yetiştirmek amacıyla düzenlenmiştir. Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;
- Zekâ oyunlarının tarihçesini açıklar.
- Zekâ oyunlarının eğitimdeki önemini ifade eder.
- Zekâ oyunları eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri uygular.
- Zekâ oyunları eğitimindeki temel kavramları kullanır.
- Zekâ oyunlarının türlerini sınıflandırır.
- Zekâ oyunları eğitimi ile kazanılan becerileri örneklerle açıklar.
- Zekâ oyunları dersi öğretim programını uygular.
- Zekâ oyunları ders planı hazırlar.
- Dünya zekâ oyunları federasyonu çalışmalarını takip eder.
- Türk Beyin Takımı çalışmalarını takip eder.
- İçeriğe uygun öğretim materyalleri hazırlar.
- Öğrencilerin üst düzey bilişsel becerilerini geliştirici öğrenme ortamları oluşturur.
- Öğrencilerin derslerde analitik düşünmelerine yönelik etkinlikler hazırlar.
- Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açıktır.
Sakarya Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi eğitimlerini başarıyla tamamlayan kursiyerler eğitim bitiş tarihinden 1 hafta sonra sertifikalarını turkiye.gov.tr (e-Devlet kapısı) sistemine girdiklerinde görebilmekte ve sertifikalarını e-devlet sistemi üzerinden sorgulayabilmektedir.
Aşağıdaki butona tıklayarak sertifikanızı sorgulayabilirsiniz.
Haziran 2021'den itibaren sertifikalarımızın %95'i basılı olarak değil dijital olarak gönderilmektedir. Adaylarımız turkiye.gov.tr sistemine girip sertifikalarını karekodlu olarak bilgisayarına indirebilmekte ya da yazıcılarından çıktı alabilmektedirler.
Bu sertifikalar için tüm onaylar verilmiş olup, tekrardan başkaca bir onaya ihtiyaç duyulmamaktadır.
Sınav Soru Sayısı: 20 Soru
Sınav Süresi: 40 Dakika
Sınav tarihleri "aday işlemleri panelinden" görüntülenebilmektedir. Aşağıdaki butona tıkladıktan sonra kullanıcı adı ve şifrenizle giriş yapabilirsiniz.
Aday İşlemleri Paneli'nde karşınıza açılacak olan ilk sayfada sınav tarihinizi görebilirsiniz.
Belirtilen sınav tarihi aralığında sınava 3 kez giriş yapma hakkı bulunmaktadır. Belirtilen tarih aralığında istenilen gün ve saatte sınava, eğitim portalında Sınav bölümünden giriş yapılabilmektedir.
Sınav uzaktan sınav yöntemiyle çoktan seçmeli (test) olarak yapılmaktadır. Sınav yaklaşık 20 soru 30 dakika sürmektedir. Sınavdan en az 50 puan alınması durumunda başarılı olup, tekrar sınava giriş yapılmasına gerek bulunmamaktadır.