SAUSEM, Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından ulusal yeterliliklere göre sınav ve belgelendirme yapmakla yetkilendirilmiş bir kuruluştur.

İş Mevzuatından Kaynaklı Nitelikli Hesaplamalar Eğitimi (Uzaktan Eğitim)

 
  
SON BAŞVURU VE EĞİTİM TARİHLERİ
SON BAŞVURU TARİHİ 15  ŞUBAT 2023 ÇARŞAMBA 23:59
EĞİTİM TARİHİ 17 ŞUBAT 2023 -  15 MART 2023
SINAV HAFTASI 10 - 15 MART 2023

 

YENİ EĞİTİMLER VE DUYURULARI TAKİP ETMEK İÇİN TIKLAYIN

 

TELEGRAM KANALIMIZA KATILMAK İÇİN TIKLAYIN

 

Eğitim: Eğitim 1 ay sürmektedir. Kayıtlı ders videoları üzerinden uzaktan eğitim şeklinde yapılmaktadır. Eğitim portalı 24 saat açıktır. İstenilen gün ve saatte giriş yapılabilmektedir. Eğitim başlangıç tarihinde tarafımızdan SMS ile bilgilendirme yapılmaktadır.

 

Eğitim başlamadan eğitim portalına giriş yapılamamaktadır.

 

Eğitime, bu sayfanın en altında yer alan Eğitim Portalı butonuna tıklayıp katılabilirsiniz.

 

Kullanıcı Adı  : TC Kimlik Numaranız
Şifre               : TC Kimlik Numaranızın İlk Beş Hanesi

 

Sınav: Sınav tarihleri aday işlemleri panelinden görüntülenebilmektedir. Belirtilen sınav tarihi aralığında sınava 3 kez giriş yapma hakkı bulunmaktadır. Belirtilen tarih aralığında istenilen gün ve saatte, sınava, eğitim portalında Sınav bölümünden giriş yapılabilmektedir. Sınav uzaktan sınav yöntemiyle çoktan seçmeli (test) olarak yapılmaktadır. Sınavdan en az 50 puan alınması durumunda başarılı olup, tekrar sınava giriş yapılmasına gerek bulunmamaktadır.

 

Sertifika: Sertifikalar, e-sertifika olarak e-devlete yüklenecektir. E-sertifika için ücret alınmamaktadır. Ayrıca sertifika gönderilmeyecektir.


Bilirkişilik Yönetmeliği İçin Tıklayın


  • Bilirkişilik Raporlarında Uyulması Gereken Kurallar
  • İş Hukukunda Temel Kavramlar
  • İş Hukukunun Kaynakları
  • İş Hukuku ve Alt İşveren
  • İş Yerinin Devri ve İş Sözleşmesi
  • İş Sözleşmesinin Türleri
  • İş Sözleşmesinin Sona Ermesi
  • İş Güvencesi
  • Sendikal Tazminat
  • İş Hukukunda Ücret Kavramı
  • Çalışma Süreleri ve İzinler
  • Yasal Kesintiler
  • Fazla Mesai
  • Ulusal Bayram Genel Tatil Ücreti ve Yıllık İzin
  • İş Hukukunda İşçilik Alacaklarında Kıdem ve İhbar Tazminatı
  • Kötü Niyet Tazminatı
  • Bilirkişi Raporlarının İncelenmesi
  • Örnek Vaka İncelemeleri

KİMLER KATILABİLİR?

- Eğitime kişisel gelişim anlamında bu alanda kendini geliştirmek isteyen herkes başvuru yapabilir. 
İş Mevzuatından Kaynaklı Nitelikli Hesaplamalar uzmanlığında Bilirkişilik yapmak isteyen kişiler


* 6754 sayılı Bilirkişilik Kanununun 10 uncu ve Bilirkişilik Yönetmeliğinin 38 inci maddelerindeki bilirkişiliğe başvuru ve kabul koşullarını taşımak

- Avukatlar
- Hakimler
- İş Müfettişleri ve Uzmanları
- Yeminli Mali Müşavirler
- Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler
- İş güvenliği Uzmanları
- Üniversitelerin ön lisans veya lisans (hukuk öğrenimi görmüş kişiler dâhil) eğitimi veren bölümlerinden mezun olanlar
- Üst Düzey Yöneticiler
- İnsan Kaynakları Yöneticileri
- İnsan Kaynakları Uzmanları
- Personel Yöneticileri
- Personel Uzmanları

* Üniversitelerin ön lisans veya lisans (hukuk öğrenimi görmüş kişiler dahil) eğitimi veren bölümlerinden mezun olmak ve başvuruda bulunduğu nitelikli hesaplama uzmanlık alanında en az beş yıl süreyle mesleki faaliyette bulunduğunu veya bilirkişilik yaptığını belgelemek 

EĞİTİMİN AMACI
Uygulamada iş mahkemelerinin görev alanındaki uyuşmazlıklarda, işçilik alacağının hesaplatılması amacıyla bilirkişiye başvurulmaktadır. Bilirkişilerin, işçilik alacakları ile ilgili yasal esaslar ve işçilik alacaklarının hesaplanması hakkında bilgi sahibi olmaları gerekmektedir. Bu doğrultuda iş mevzuatından kaynaklı nitelikli hesaplamalar eğitiminde bilirkişi adaylarına, önce iş hukukuna ilişkin teorik eğitim verilmesi daha sonra farazi olaylara dayalı olarak nitelikli hesaplama yapabilme yetisi kazandırılması amaçlanmaktadır.

İş mevzuatından kaynaklı nitelikli hesaplamalar bilirkişiliği yapmak isteyen bilirkişi adaylarına gerekli teorik ve pratik eğitimin verilmesi ve bilirkişi adaylarının alt uzmanlık alanlarını belgelendirebilmelerini sağlamak amaçlanmaktadır. 

Yukarıdaki bilgilendirmelerin dışında kişisel gelişim amacıyla da bu sertifika programına katılınabilinir.

Sakarya Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi eğitimlerini başarıyla tamamlayan kursiyerler eğitimlerini bitirdikten 1 hafta sonra sertifikalarını turkiye.gov.tr (e-Devlet kapısı) sistemine girdiklerinde görebilmekte ve sertifikalarını e-devlet sistemi üzerinden sorgulayabilmektedir.

 

Aşağıdaki butona tıklayarak sertifikanızı sorgulayabilirsiniz.

 

 


Haziran 2021'den itibaren sertifikalarımızın %95'i basılı olarak değil dijital olarak gönderilmektedir. Adaylarımız turkiye.gov.tr sistemine girip sertifikalarını karekodlu olarak bilgisayarına indirebilmekte ya da yazıcılarından çıktı alabilmektedirler.


Bu sertifikalar için tüm onaylar verilmiş olup, tekrardan başkaca bir onaya ihtiyaç duyulmamaktadır.

Sınav Soru Sayısı: 30 Soru

Sınav Süresi: 50 Dakika

 

 

Sınav tarihleri "aday işlemleri panelinden" görüntülenebilmektedir. Aşağıdaki butona tıkladıktan sonra kullanıcı adı ve şifrenizle giriş yapabilirsiniz.

 

Aday İşlemleri Paneli'nde karşınıza açılacak olan ilk sayfada sınav tarihinizi görebilirsiniz.

Belirtilen sınav tarihi aralığında sınava 3 kez giriş yapma hakkı bulunmaktadır. Belirtilen tarih aralığında istenilen gün ve saatte sınava, eğitim portalında Sınav bölümünden giriş yapılabilmektedir.

Sınav uzaktan sınav yöntemiyle çoktan seçmeli (test) olarak yapılmaktadır. Sınav yaklaşık 20 soru 30 dakika sürmektedir. Sınavdan en az 50 puan alınması durumunda başarılı olup, tekrar sınava giriş yapılmasına gerek bulunmamaktadır.

NASIL KAYIT OLABİLİRİM?

Katılmak istediğiniz kursun sayfasında yer alan kırmızı “Başvuru Yap” butonuna tıklayarak başvuru formunu doldurmanızın ardından kredi kartı ile ödeme sayfasına geçebilirsiniz. Bu sayfada ödeme işleminin tamamlanması ardından başvurunuz yönetici onayına gider. Eğitim başlangıç tarihinde size kullanıcı adı ve şifreniz sms ile gönderilecektir. EFT yöntemiyle ödeme yapmak isteyen kişiler başvuru yap butonuna tıklamadan önce internet bankacılığı veya atm üzerinden eğitim ve kurslar hesabımıza ödeme yapabilir başvuru esnasında dekont yükleyerek kayıtlarını tamamlayabileceklerdir.

 

ÖDEME SEÇENEKLERİ NELERDİR?

Kredi kartıyla veya EFT/Havale yoluyla ödeme yapabilirsiniz.

 

TAKSİT YAPILABİLİYOR MU?

Kredi kartıyla ödemede ödeme sonrası bankanızla iletişime geçerek veya mobil banka uygulaması üzerinden taksitlendirme yapabilirsiniz.


BANKA HESAP BİLGİSİ

 

(Kredi kartıyla ödemek istediğiniz takdirde başvuru esnasında ödeme yapabilirsiniz)

Ziraat Katılım Bankası
Alıcı Adı              : Sakarya Üniversitesi Dön. Ser. İşl. Md.
Hesap No            : 27-464698-2
IBAN                   : TR21 0020 9000 0046 4698 0000 02

Ödemesi Yapılmayan Başvuru Kabul Edilmeyecektir.

 

İLETİŞİM BİLGİLERİ

 

Telefonlarda yaşanan yoğunluk nedeniyle daha hızlı iletişim için lütfen e-posta adresimiz (sausem@sakarya.edu.tr) ile ulaşım sağlayınız.

Mesai Saatleri: 08:30 - 12:30  || 13:30 - 17:30
Adres: Sakarya Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (SAUSEM) Esentepe Kampüsü 54187 Serdivan/SAKARYA 
Tel:   0264 295 42 20
E-posta: sausem@sakarya.edu.tr


Eğitim Ücreti (KDV dahil)
850 TL
Ders Saati
24
Son Kayıt Tarihi
15 Şubat 2023
SAUSEM, Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından ulusal yeterliliklere göre sınav ve belgelendirme yapmakla yetkilendirilmiş bir kuruluştur.