Dijital çağda her şeyin hızla değiştiği günümüzde, içerik üretimi alanı da sürekli olarak gelişiyor ve dönüşüyor. Artık dijital platformlar, sosyal medya ve çevrimiçi mecralar, markaların ve bireylerin hikayelerini anlatmak, mesajlarını iletmek ve kitlelerle etkileşim kurmak için önemli bir yere sahip. Bu nedenle, etkileyici ve dikkat çekici içerikler oluşturmak, başarılı bir dijital varlık için kritik bir beceri haline geldi.
NASIL BAŞVURU YAPILIR?
"Başvuru Yap'' butonuyla kaydınızı tamamlayabilirsiniz. Sistem sizi kayıt işlemleri için yönlendirmektedir. Ödeme işleminizi Banka/Kredi Kartı ile veya Havale/EFT yöntemiyle tamamlayabilirsiniz. Kredi ve Banka Kartı ödeme yaptığınızda başvurunuz anında onaylanacaktır ve bilgi SMS'i gelecektir. Havale/EFT ödemelerini ise mesai saatleri içerisinde yapmanız durumunda başvurunuz ilk mesai gününde onaylanacaktır.
EĞİTİM SÜRECİ
- Tüm işlemler online gerçekleşecektir. Kendi müsaitliğinize göre sisteme girip eğitim videolarınıza 7/24 erişim sağlayabileceksiniz. Eğitim, uzman eğitmenler tarafından verilmektedir. Eğitim asenkron uzaktan eğitim yöntemiyle gerçekleştirildiği için eğitim süreci içerisinde 7/24 istediğiniz saatte katılabilirsiniz.
- Eğitim sonunda test usulü sınavınız olacaktır.
- 1 ay eğitim süreniz bulunmaktadır.
GİRİŞ
1. Dijital Ortamlarda İçerik Üretimine genel bakış
- Neden gereksinim duyulur?
- Dijital içerik üretim araçları nelerdir?
- Hedef kitle ve ihtiyaç analizi
- Senaryo
2. Genel Anlamda Grafik Tasarımı
- Grafik Tasarımı nedir?
- Grafik Tasarım İlkeleri
- Grafik Tasarımında Doğru ve Yanlış Uygulamalar
BAZI DİJİTAL İÇERİK HAZIRLAMA PROGRAMLARI
3. Dijital İçerik Hazırlama Programları - Photoshop’ta İçerik Hazırlama - 1
- Photoshop Nedir?
- Araçlar, Menüler, Katmanlar
4. Dijital İçerik Hazırlama Programları - Photoshop’ta İçerik Hazırlama - 2
- Photoshop’ta nasıl tasarım yapılır?
- Çalışma alanı oluşturma, tasarımlar, efekt ve diğer özellikler
5. Dijital İçerik Hazırlama Programları - Photoshop’ta İçerik Hazırlama - 2
- Photoshop’ta nasıl tasarım yapılır?
- Çalışma alanı oluşturma, tasarımlar, efekt ve diğer özellikler
6. Dijital İçerik Hazırlama Programları - Online İçerik Hazırlama Platformu Canva’da İçerik Hazırlama - 1
- Canva’da etkili Sunum Hazırlama Teknikleri
7. Dijital İçerik Türleri (Video İçerik Üretimi - Adobe Premiere ve Movavi örnekleri) - 1
- Videoların aktarımı
- Video montajları
8. Dijital İçerik Türleri (Video İçerik Üretimi - Adobe Premiere ve Movavi örnekleri) - 2
- Video efektleri
- Rander ve çıktı alma
9. Dijital İçerik Türleri (Animasyon İçerik Üretimi - Photoshop)
- Photoshop’ta GİF animasyonlar oluşturma
10. Dijital İçerik Türleri (Fotoğraf ağırlıklı içerik üretimi) - 1
- Photoshop’ta fotoğrafların düzenlenmesi
11. Dijital İçerik Türleri (Fotoğraf ağırlıklı içerik üretimi) - 2
- Alternatif programlarda fotoğraf düzenlenmesi
- Fotoğrafların içerik üretiminde kullanılmasında dikkat edilecek yöntemler
12. Dijital İçerik Türleri (Grafik tasarım ağırlıklı içerik üretimi) - 1
- Photoshop’ta grafik ağırlıklı dijital içerik üretimi
13. Dijital İçerik Türleri (Grafik tasarım ağırlıklı içerik üretimi) - 2
- Canva’da grafik ağırlıklı dijital içerik üretimi
14. Dijital İçerik Türleri (Ses ağırlıklı içerik üretimi – Podcastler)
- Ses kaydında dikkat edilecek yöntemler
- Alternatif pratik programlarda ses montajı
- Podcastler
SOSYAL MEDYADA İÇERİK ÜRETİMİ
15. Sosyal Medya Mecralarında İçerik Üretimi
- Facebook’a yönelik İçerik Üretim Süreci
16. Sosyal Medya Mecralarında İçerik Üretimi
- Instagram’a yönelik İçerik Üretim Süreci
17. Sosyal Medya Mecralarında İçerik Üretimi
- Twitter’a yönelik İçerik Üretim Süreci
18. Sosyal Medya Mecralarında İçerik Üretimi
- Linkedin’e yönelik İçerik Üretim Süreci
19. Sosyal Medya Mecralarında İçerik Üretimi
- TikTok’a yönelik İçerik Üretim Süreci
20. Sosyal Medya Mecralarında İçerik Üretimi
- Youtube’a yönelik İçerik Üretim Süreci
DİĞER DİJİTAL İÇERİK TÜRLERİ
21. Diğer Dijital İçerik Türleri
- Dijital ortamlarda Haber İçerik Üretim Süreci
22. Diğer Dijital İçerik Türleri
- Dijital ortamlarda Blog Yazarlığı Üretim Süreci
DİJİTAL PAZARLAMA VE SEO
23. Dijital Pazarlama ve SEO (Arama Motorları Optimizasyonu)
24. Dijital Pazarlama ve SEO (Arama Motorları Optimizasyonu)
DİJİTAL İÇERİK VE MARKA
25. Dijital İçerik ile Kurumsal Kimlik ve Marka
- Kurumsal kimlik çalışmaları ve dijital içeriklerde uygulamaları
26. Dijital İçerik ile Kurumsal Kimlik ve Marka
- Sosyal Medya İçerikleri ve Marka
Bu eğitim, dijital dünyada başarılı içerikler oluşturmanın temel prensiplerini ve en iyi uygulamalarını keşfetmek isteyenler için tasarlanmıştır. Eğitimde, dijital içerik türleri, dijital içerik hazırlama programları, dijital pazarlama ve seo gibi konular ele alınmaktadır.
Sakarya Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi eğitimlerini başarıyla tamamlayan kursiyerler eğitim bitiş tarihinden 1 hafta sonra sertifikalarını turkiye.gov.tr (e-Devlet kapısı) sistemine girdiklerinde görebilmekte ve sertifikalarını e-devlet sistemi üzerinden sorgulayabilmektedir.
Aşağıdaki butona tıklayarak sertifikanızı sorgulayabilirsiniz.

Haziran 2021'den itibaren sertifikalarımızın %95'i basılı olarak değil dijital olarak gönderilmektedir. Adaylarımız turkiye.gov.tr sistemine girip sertifikalarını karekodlu olarak bilgisayarına indirebilmekte ya da yazıcılarından çıktı alabilmektedirler.
Bu sertifikalar için tüm onaylar verilmiş olup, tekrardan başkaca bir onaya ihtiyaç duyulmamaktadır.
Sınav Soru Sayısı: 10 Soru
Sınav Süresi: 20 Dakika
Sınav tarihleri "aday işlemleri panelinden" görüntülenebilmektedir. Aşağıdaki butona tıkladıktan sonra kullanıcı adı ve şifrenizle giriş yapabilirsiniz.

Aday İşlemleri Paneli'nde karşınıza açılacak olan ilk sayfada sınav tarihinizi görebilirsiniz.

Belirtilen sınav tarihi aralığında sınava 3 kez giriş yapma hakkı bulunmaktadır. Belirtilen tarih aralığında istenilen gün ve saatte sınava, eğitim portalında Sınav bölümünden giriş yapılabilmektedir.
Sınav uzaktan sınav yöntemiyle çoktan seçmeli (test) olarak yapılmaktadır. Sınavdan en az 50 puan alınması durumunda başarılı olup, tekrar sınava giriş yapılmasına gerek bulunmamaktadır.