SAUSEM, Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından ulusal yeterliliklere göre sınav ve belgelendirme yapmakla yetkilendirilmiş bir kuruluştur.

Özlük İşleri, Bordrolama ve SGK İşlemleri (Uzaktan Eğitim)

 

Eğitiminize  UZET Eğitim Portalı üzerinden  katılabilirsiniz.

 

EĞİTİMİN AMACI

İşyeri açılış bildirgesi ile başlayarak, personel özlük dosyasının oluşturulması, SGK işe giriş - çıkış bildirgesi, iş görmezlik (istirahat) girişi, iş kazası bildirimi, İşkur işgücü çizelgesi , iş sözleşmesi türleri , iş akdi fesih, ücret bordrosunun hazırlama süreçlerinin detaylı olarak inceleme , kıdem-ihbar tazminatı hesaplama işlemlerini mevzuata uygun olarak hazırlanmasıdır.

 

İşletmelerin; insan kaynakları birimi, personel birimi, muhasebe birimlerinde personel konuları ile ilgilenen uzman ve elemanlarının iş hukuku ve personel uygulamaları konusunda eksikliklerini tamamlaması ve yasal gerekliliklere uygun iş yapmalarını sağlamak amacıyla gerekli bilgilerin uygulamalı olarak, UZAKTAN EĞİTİM YÖNTEMİ ile aktarılması amaçlanmaktadır.


Personel Özlük İşleri 

- Amaç ve İşlevi 
- İşçi, İşveren, İşveren Vekili, İşyeri Açılışı Tanımlanması, 
- Personel Özlük Dosyası İçeriği 
- İşe Giriş, İşten Çıkış İşlemleri 
- İş sözleşmesinin feshi
- Yabancı Çalıştırma Şartları 
- İş Sözleşmesi Türleri ve Önemi 
- Yıllık İzin hak edişi ve kullanımı 
- Yıllık izinde dikkat edilmesi gereken hususlar 
- Resmi Bildirimler ( SGK , İşkur ) 
- İş kazaları ve bildirimleri 
- İPC

Ücret ve Bordrolama 

- Bordrolama konusunda genel bilgilendirme 
- Bordro nedir? 
- Ücret pusulası nedir? 
- Bu evraklarda asgari bulunması gereken bilgiler nelerdir? 
- Bordroların imzalatılma zorunluluğu 
- Ücret ile ilgili kavramların açıklanması (Brüt ücret, Net ücret, Giydirilmiş ücret nedir?) 
- İşçilere uygulanan gelir vergisi tarifesi 
- Asgari ücret kavramı, tavan ücret ve sigorta primlerinde hesaplamaya etkisi 
- Ücret - Fazla çalışma - Fazla sürelerle çalışma - Resmi tatil, hafta sonu çalışmaları 
- Prime esas kazanç nedir? - Prime tabi olan kazanç unsurları nelerdir? - Prime tabi olmayan kazanç unsurları nelerdir ? 


Ücret ve Bordrolama, 

- Taban ücret, tavan ücret uygulaması nedir ? 
- Prim kesintisi yapılan sigorta kolları ve sigorta prim oranları 
- Normal işçilerde brüt ücretten net ücrete ulaşımda yapılacak kesintiler 
- İşçiden yapılacak kesintiler 
- İşverenden yapılacak kesintiler 
- Maaş ücretinin maliyet hesabı
- Normal – Emekli çalışan brütten nete ücret hesaplaması
- Asgari geçim indirimi ve hesaplama örnekleri 
- Ücret hesaplama örnekleri 
- Kıdem tazminatı, ihbar tazminatı hak kazanma koşulları ve hesaplamaları
- Kötü niyet tazminatı  dava şartı
- Kötü niyet tazminatı ispat yükü
- Kötü niyet tazminatı hesaplama
- Sendikal tazminat dayanağı
- Sendikal tazminat dava şartı
- Sendikal tazminat ispat yükü
- Sendikal tazminat hesaplama
- Ayrımcılık tazminatı dayanağı
- Ayrımcılık tazminatı dava şartı
- Ayrımcılık tazminatı ispat yükü
- Ayrımcılık tazminatı hesaplama
- İş kazası tazminatı
- İşe iade koşulları ve tazminat hesaplaması
- İşe iade davası açma süresi
- Kişisel verileri koruma kanunu İnsan Kaynaklarına etkisi

KİMLER KATILMALI 

İşletmelerin Özlük, Bordrolama ve SGK işlemlerini gerçekleştirenler,

İnsan Kaynakları Yönetimi konusunda bilgi ve becerilerini geliştirerek, kariyer yapmak isteyenler,

İnsan Kaynakları Yönetimi Uzmanları, uzman yardımcıları ve elemanları,

Mali Müşavirler,

YMM, MM ve SMMM bünyesinde çalışan ve firmaların bordro ve personel işlerini yürüten muhasebe yetkilileri ve elemanları

Üniversitelerin ilgili bölümlerinden mezun olup İnsan Kaynakları ve Personel Yönetimi konusunda kariyer yapmak isteyenler

Sakarya Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi eğitimlerini başarıyla tamamlayan kursiyerler eğitimlerini bitirdikten 1 hafta sonra sertifikalarını turkiye.gov.tr (e-Devlet kapısı) sistemine girdiklerinde görebilmekte ve sertifikalarını e-devlet sistemi üzerinden sorgulayabilmektedir.

 

Aşağıdaki butona tıklayarak sertifikanızı sorgulayabilirsiniz.

 

 


Haziran 2021'den itibaren sertifikalarımızın %95'i basılı olarak değil dijital olarak gönderilmektedir. Adaylarımız turkiye.gov.tr sistemine girip sertifikalarını karekodlu olarak bilgisayarına indirebilmekte ya da yazıcılarından çıktı alabilmektedirler.


Bu sertifikalar için tüm onaylar verilmiş olup, tekrardan başkaca bir onaya ihtiyaç duyulmamaktadır.

Sınav Soru Sayısı: 20 Soru

Sınav Süresi: 40 Dakika

 

 

Sınav tarihleri "aday işlemleri panelinden" görüntülenebilmektedir. Aşağıdaki butona tıkladıktan sonra kullanıcı adı ve şifrenizle giriş yapabilirsiniz.

 

Aday İşlemleri Paneli'nde karşınıza açılacak olan ilk sayfada sınav tarihinizi görebilirsiniz.

Belirtilen sınav tarihi aralığında sınava 3 kez giriş yapma hakkı bulunmaktadır. Belirtilen tarih aralığında istenilen gün ve saatte sınava, eğitim portalında Sınav bölümünden giriş yapılabilmektedir.

Sınav uzaktan sınav yöntemiyle çoktan seçmeli (test) olarak yapılmaktadır. Sınav yaklaşık 20 soru 30 dakika sürmektedir. Sınavdan en az 50 puan alınması durumunda başarılı olup, tekrar sınava giriş yapılmasına gerek bulunmamaktadır.

NASIL KAYIT OLABİLİRİM?

Katılmak istediğiniz kursun sayfasında yer alan kırmızı “Başvuru Yap” butonuna tıklayarak başvuru formunu doldurmanızın ardından kredi kartı ile ödeme sayfasına geçebilirsiniz. Bu sayfada ödeme işleminin tamamlanması ardından başvurunuz yönetici onayına gider. Eğitim başlangıç tarihinde size kullanıcı adı ve şifreniz sms ile gönderilecektir. EFT yöntemiyle ödeme yapmak isteyen kişiler başvuru yap butonuna tıklamadan önce internet bankacılığı veya atm üzerinden eğitim ve kurslar hesabımıza ödeme yapabilir başvuru esnasında dekont yükleyerek kayıtlarını tamamlayabileceklerdir.

 

ÖDEME SEÇENEKLERİ NELERDİR?

Kredi kartıyla veya EFT/Havale yoluyla ödeme yapabilirsiniz.

 

TAKSİT YAPILABİLİYOR MU?

Kredi kartıyla ödemede ödeme sonrası bankanızla iletişime geçerek veya mobil banka uygulaması üzerinden taksitlendirme yapabilirsiniz.


BANKA HESAP BİLGİSİ

 

(Kredi kartıyla ödemek istediğiniz takdirde başvuru esnasında ödeme yapabilirsiniz)

Ziraat Katılım Bankası
Alıcı Adı              : Sakarya Üniversitesi Dön. Ser. İşl. Md.
Hesap No            : 27-464698-2
IBAN                   : TR21 0020 9000 0046 4698 0000 02

Ödemesi Yapılmayan Başvuru Kabul Edilmeyecektir.

 

İLETİŞİM BİLGİLERİ

 

Telefonlarda yaşanan yoğunluk nedeniyle daha hızlı iletişim için lütfen e-posta adresimiz (sausem@sakarya.edu.tr) ile ulaşım sağlayınız.

Mesai Saatleri: 08:30 - 12:30  || 13:30 - 17:30
Adres: Sakarya Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (SAUSEM) Esentepe Kampüsü 54187 Serdivan/SAKARYA 
Tel:   0264 295 42 20
E-posta: sausem@sakarya.edu.tr


Eğitim Ücreti (KDV dahil)
750 TL
Ders Saati
23
Son Kayıt Tarihi
15 Şubat 2023

Bu Kategorideki Diğer Eğitimler

 
SAUSEM, Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından ulusal yeterliliklere göre sınav ve belgelendirme yapmakla yetkilendirilmiş bir kuruluştur.