Sorularınıza daha hızlı yanıt almak için sausem@sakarya.edu.tr adresine e-posta gönderiniz.

SAUSEM, Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından ulusal yeterliliklere göre sınav ve belgelendirme yapmakla yetkilendirilmiş bir kuruluştur.

Robotik Ve Kodlama Öğretmen Eğitimi Sertifika Programı (Uzaktan Eğitim)

 

SON BAŞVURU VE EĞİTİM TARİHLERİ
 

SON BAŞVURU TARİHİ                  15 MART 2021 PAZARTESİ  23:59

 

EĞİTİM TARİHİ                               16  MART - 15 NİSAN 2021 

 

SINAV HAFTASI                               10 -  15  NİSAN 2021

 

 YENİ EĞİTİMLER VE DUYURULARI TAKİP ETMEK İÇİN TIKLAYIN

 

*Sertifikalar eğitim başarıyla tamamlandıktan 2-3 hafta sonra PTT kargo ile adresinize gönderilecektir.

- PTT kargo tarafından bilgilendirme mesajı gönderilmektedir.


Eğitiminize Eğitim Portalına Giriş butonuna basarak katılabilirsiniz.

Kullanıcı Adınız  : TC Kimlik Numaranız
Şifreniz                : TC Kimlik Numaranızın İlk Beş Hanesi

 

(Bu tarihler arasında istediğiniz gün ve saatte sınava girebilirsiniz. Sınava 3 kez girme hakkınız bulunmaktadır. Geçme notu 50'dir)

 

ÖRNEK SERTİFİKA

EĞİTİM TANITIMI

Kodlama; bir problemi çözebilmek için farklı bilişsel becerilerin bir arada kullanılma sürecidir. Problemi çözebilmenin ilk aşaması öncelikle verilen problemin net olarak anlaşılması ve analiz edilmesidir. Bireylere; problemlere çok yönlü çözümler sunmak, sistematik düşünmek, olayları ilişkilendirmek, farklı ve yaratıcı düşünmek, problem çözme odaklı olmak, takım çalışması yapabilme, eleştirel düşünebilme gibi özellikler kazandırır. Ayrıca çocukların bilgisayar başında harcadıkları zaman göz önüne alındığında, bu zamanı onlara fayda sağlayacak ve geliştirecek konuya yönlendirmek daha yararlı olacaktır.

EĞİTİM İÇERİĞİ

·         Bilgisayarlar Nedir ve Nasıl Çalışır?

·         İşletim Sistemleri ne işe yarar

·         Bilgisayar programlamaya başlamadan önce bilinmesi gerekenler

·         Google Blockly

·         Blockly Code Editor

·         Blockly Çalışmalarını Paylaşmak

·         Scratch - MIT  (Scratch versiyon 2 kullanılmıştır)

·         Scratch ile Çalışmak (Scratch versiyon 2 kullanılmıştır)

·         Scratch Proje ve Dosya yapısı (Scratch versiyon 2 kullanılmıştır)

·         Scratch Sahne Yapısı (Scratch versiyon 2 kullanılmıştır)

·         Karakterlerle Çalışmak

·         Bloklarla Çalışmak

·         Seslerle Çalışmak

·         Basit uygulama yapalım

·         Uygulama paylaşma

·         Akış şemaları (Algoritma mantığı)

·         Döngüler (Tekrarlanan işlemler)

 

o    for Döngüsü

o    while Döngüsü

o    for-each Döngüsü

o    Scratch Döngü uygulamaları (Scratch versiyon 2 kullanılmıştır)

o    Code Studio Döngü uygulamaları

 

·         Koşul Yapıları

 

o    Blockly Koşul yapıları

o    Scratch Koşul yapıları (Scratch versiyon 2 kullanılmıştır)

o    Code Studio Koşul yapıları

 

·         Fonksiyonlar (Tekrar kullanılabilir programlar)

·         Resimleri Kullanmak

 

o    Genel resim kuralları

o    Blockly Resim uygulamaları

o    Scratch Resim uygulamaları (Scratch versiyon 2 kullanılmıştır)

o    Pikseller ve Code.org

o    Matematik grafikleri çizmek

 

·         Değişkenler

·         Liste ve Dizilerin Kullanımı (Çoklu değişken)

 

o    Blockly Liste kullanımıa

o    Scratch Liste kullanımı (Scratch versiyon 2 kullanılmıştır)

 

·         Nesneye Yönelik Programlama (OOP)

 

o    Sınıflar (class)

o    Özellikler

o    Metotlar

o    Miras-Kalıtım

o    Polymorphizm (Çok biçimlilik)

o    Encapsulation (Kapsülleme)

o    Scratch ve Nesne kullanımı (Scratch versiyon 2 kullanılmıştır)

o    Code Studio ve Nesne kullanımı

 

·         www.Code.org Kullanmak

·         Code Studio 4 yaş ve üstü

·         Code Studio 6 yaş ve üstü

·         Code Studio 8 yaş ve üstü

·         Code Studio 10 yaş ve üstü

·         Uygulamalar

 

o    Scratch Uygulamaları (Scratch versiyon 2 kullanılmıştır)

o    Blockly Uygulamaları

o    Code Studio Uygulamaları

KİMLER BAŞVURU YAPABİLİR?

Okul öncesi öğretmenleri, İlkokul, Ortaokul ve Lise öğretmenleri için,

Etüt merkezlerinde, satranç merkezlerinde, zeka-oyunlarına ek olarak eğitim kodlama ve robotik üzerine çalışabilmek için,

Çocuklarının bilgisayar, tablet ve cep telefonlarında geçirdiği vakti değerli hale getirmek isteyen ebeveynler için

Fen bilimleri (Fen ve Teknoloji, Biyoloji, Kimya, Fizik), Matematik, Bilgisayar Öğretim Teknolojileri branşlarından ortaokul ve lise öğretmenleri ve alana ilgi duyan üniversite öğrencileri

Programa ilgi duyan herkes katılabilir, kayıt için mezuniyet şartı aranmamaktadır.

   EĞİTİM PORTALI 24 SAAT AÇIKTIR. İSTEDİĞİNİZ GÜN VE SAATTE EĞİTİM VİDEOLARINA ULAŞABİLİRSİNİZ.  

 

 

 

BANKA HESAP BİLGİSİ (Kredi kartıyla ödemek istediğiniz takdirde başvuru esnasında ödeme yapabilirsiniz)
Ziraat Katılım Bankası
Alıcı Adı             :
 Sakarya Üniversitesi Dön. Ser. İşl. Md.
Hesap No           : 27-464698-2
IBAN                   : TR21 0020 9000 0046 4698 0000 02

 

Ödemesi Yapılmayan Başvuru Kabul Edilmeyecektir.

 

İLETİŞİM BİLGİLERİ

 

Telefonlarda yaşanan yoğunluk nedeniyle daha hızlı iletişim için lütfen e-posta adresimiz (sausem@sakarya.edu.tr) ile ulaşım sağlayınız.



Mesai Saatler: 09:30 - 12:30  || 13:30 - 17:30
Adres: Sakarya Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (SAUSEM) Esentepe Kampüsü 54187 Serdivan/SAKARYA 
Tel:   0264 295 42 20

Faks: 0264 295 54 50
E-posta: sausem@sakarya.edu.tr



SAUSEM, Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından ulusal yeterliliklere göre sınav ve belgelendirme yapmakla yetkilendirilmiş bir kuruluştur.